Termin szkolenia:
20-22 stycznia 2025r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja! Termin potwierdzony!
17-19 lutego 2025r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja!
21-23 lutego 2025r. Szkolenie on-line! Weekendowe! Trwa rekrutacja!
17-19 marca 2025r. Szkolenie on-line! Trwa rekrutacja!
18-20 grudnia 2024r. Warszawa Trwa rekrutacja! Termin potwierdzony!
15-17 stycznia 2025r. Kraków Trwa rekrutacja!
22-24 stycznia 2025r. Warszawa Trwa rekrutacja!
17-19 lutego 2025r. Katowice Trwa rekrutacja!
26-28 lutego 2025r. Wrocław Trwa rekrutacja!
3-5 marca 2025r. Kraków Trwa rekrutacja!
17-19 marca 2025r. Lublin Trwa rekrutacja!
26-28 marca 2025r. Warszawa Trwa rekrutacja!
Czas trwania szkolenia: 3 dni, godz.9-17.00
Mamy specjalny – 15% rabat dla wszystkich osób, które brały udział w naszych szkoleniach z Kursu kancelaryjnego-archiwalnego I stopnia! Rabat nie łączy się z innymi rabatami!
Adresaci: Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, a także pracownicy instytucji prowadzących składnice akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego. Absolwenci kursu kancelaryjno-archiwalnego pierwszego stopnia.
Podczas kursu nacisk zostanie położony na zajęcia praktyczne. Słuchacze będą samodzielnie porządkować dokumentację, ustalać jej przynależność zespołową, dokonywać jej klasyfikacji i kwalifikacji oraz sporządzać ewidencję archiwum zakładowego. Dodatkowo wybrakują dokumentację, której okres obligatoryjnego przechowywania przeminął oraz przekażą materiały archiwalne do Archiwum Państwowego. Zostanie omówiona procedura udostępniania akt, wycofywania akt z zasobu archiwum zakładowego, sporządzania sprawozdania rocznego z działalności archiwum zakładowego oraz robienia skontrum. Omówiona zostanie kwestia współpracy z odpowiednim terytorialnie Archiwum Państwowym.
W czasie zajęć praktycznych słuchacze nauczą się porządkować dokumentację aktową, osobową byłych pracowników, techniczną, kartograficzną.
Cel szkolenia:
Pogłębienie posiadanej przez słuchaczy wiedzy poprzez kompleksowe przekazanie wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną. Przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego, koordynatora czynności kancelaryjnych lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji.
Program szkolenia ( aktualizacja programu 02.02.2024r.):
Dzień 1
Cześć teoretyczna:
Obieg dokumentacji w jednostce od momentu wpłynięcia pisma do jednostki organizacyjnej do ostatecznego zakończenia sprawy. Omówienie sposobów wykonywania czynności kancelaryjnych i najczęściej stosowanych współcześnie systemów kancelaryjnych.
Część praktyczna:
Porządkowanie dokumentacji aktowej zakładu pracy o prostej oraz o złożonej strukturze organizacyjnej.
Konstruowanie ewidencji składnicy akt i archiwum zakładowego.
Typowanie akt, których okres obligatoryjnego przechowywania minął. Procedura brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
Typowanie akt do przekazania do Archiwum Państwowego. Procedura przekazywania materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego
Procedury postępowania z dokumentacją zgromadzoną w zasobie archiwum zakładowego:
wypożyczanie dokumentacji,
postępowanie w przypadku uszkodzenia wypożyczonej dokumentacji,
wycofywanie akt z ewidencji archiwum zakładowego,
przeprowadzanie skontrum,
sporządzanie sprawozdania roczne z działalności archiwum zakładowego.
Dzień 2
Cześć teoretyczna:
Omówieni procesu przekazywania dokumentacji do archiwum zakładowego oraz procedury brakowania dokumentacji niearchiwalnej i przekazania materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.
Część praktyczna:
Przyjmowanie do archiwum zakładowego dokumentacji aktowej, osobowej byłych pracowników, technicznej, kartograficznej oraz informatycznych nośników danych.
Procedura brakowania dokumentacji odziedziczonej w ramach sukcesji.
Omówienie postępowania w przypadku zmiany kategorii archiwalnej dokumentacji w wyniku ekspertyzy: wydłużenia okresu przechowywania dokumentacji niearchiwalnej oraz uznania części dokumentacji za materiały archiwalne.
Dzień 3
Cześć teoretyczna:
Archiwum zakładowe – optymalne warunki do pracy i przechowywania zasobu.
Wyposażenie magazynu archiwalnego.
Profesjonalny i bezpieczny archiwista – omówienie odzieży roboczej archiwisty i dobrych praktyk.
Prowadzenie dokumentacji pracowniczej.
Część praktyczna:
Podsumowanie nabytej wiedzy. Klasyfikacji i kwalifikacja akt w przepadkach problemowych, wybór właściwego systemu porządkowania zasobu. Uporządkowanie i skonstruowanie ewidencji dokumentacji dużej i skomplikowanej jednostki organizacyjnej, której akta wymagają przeprowadzenia ekspertyzy archiwalnej.
Jednocześnie informujemy, że warunkiem przystąpienia do kursu kancelaryjno-archiwalnego II stopnia jest ukończenie kursu kancelaryjno – archiwalnego I stopnia.
Koszt szkolenia: 990pln netto/os.+ 23% VAT
Koszt szkolenia on-line: 850pln netto/os.+ 23% VAT
Rabat: 10% przy zgłoszeniu 2-3 osób!
zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
(wymagane wypełnienie oświadczenia będącego złącznikiem do zgłoszenia na kurs)
Faktura z terminem płatności po odbyciu szkolenia ( do 14 dni), a dla osób prywatnych do 7 dni po szkoleniu.
Cena obejmuje:
- Trenera eksperta w temacie szkolenia
- Wsparcie po szkoleniowe Trenera
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia – zgodnym z wymogami MPiPS., uprawniające do prowadzenia archiwum zakładowego lub składnicy akt
- Kompleksowe materiały szkoleniowe
- Klimatyzowaną salę szkoleniową
- Serwis kawowy oraz Lunch każdego dnia szkolenia
- Grupy 5- 12 osobowe, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji.
- Dostęp do systemu ClicMeeting służącemu przeprowadzenia szkolenia w formule on-line.
Szkolenie Kurs kancelaryjno-archiwalny drugiego stopnia organizujemy również w formie zamkniętej.
Wszystkie nasze szkolenia otwarte możemy również przeprowadzić dla Państwa w formule on-line wewnątrzfirmowej.